PDA

Se full versjon : Trenger tips ang. restaurant

Zenaria
27-01-08, 12:21
Jepp, jeg har enda til gode å finne resturanten med stor R for meg. Men det kan være fordi jeg ikke har ei smellfeit pengbok. Uansett, jeg vil gjerne bli tipset om en resturant i Oslo som har: god atmosfære, høflig betjening, koslig interiør, ok priser, god vinliste, intime bord, god mat. osv.

Spiller ingen rolle hvilken type mat er er, vi er altetende.

:takker:

gyrken
27-01-08, 12:32
Du er rar. God mat kom til slutt. Når jeg går ut og spiser er god mat første krav.

Zenaria
27-01-08, 13:22
Du er rar. God mat kom til slutt. Når jeg går ut og spiser er god mat første krav.

Du er rar, hvordan kunne du tolke det som stod er at det skulle være i prioritert rekkefølge. ALT er viktig for meg. :nikker:

Kom gjerne med et tips om du har.

Arketypen
27-01-08, 15:02
intme bord er ikke lette å finne.
Jeg likte meg veldig godt på Grønn Chilli fordi jeg liker å smake god mat jeg ikke har smakt før...

gyrken
27-01-08, 15:15
Ja, det var det med intime bord jeg også stoppet litt på. For da falt visst alle mine yndlingsrestauranter bort.

Jeg elsker Shalimar ved Carl Berner da. Nydelig mat og hyggelig betjening. Men selve restauranten er jo innredet akkurat så glorete som en indisk restaurant skal være.

punkyB
27-01-08, 16:09
Jepp, jeg har enda til gode å finne resturanten med stor R for meg. Men det kan være fordi jeg ikke har ei smellfeit pengbok. Uansett, jeg vil gjerne bli tipset om en resturant i Oslo som har: god atmosfære, høflig betjening, koslig interiør, ok priser, god vinliste, intime bord, god mat. osv.

Spiller ingen rolle hvilken type mat er er, vi er altetende.

:takker:

Vet ikke helt hva du mener med ok priser ..... jeg trives uansett på steder hvor man får det man betaler for. Bedre retauranter med menyer synes jeg ikke er så dyre når man tenker over hva man får.

En rest. du absolutt må besøke er Palace Grill. En av mine absoutte favoritter er Eik og Eik Annen Etage. Veldig god mat og dyktig betjening. Disse kvalifiserer kanskje ikke på pris men ellers passer de inn :-)

Suz
27-01-08, 18:09
punky har gode forslag. Baltazar er mitt tips. Eller Victor.

Zenaria
27-01-08, 18:27
Takk takk folkens. Ja det med pris er jo relativt. Palace Grill har jeg vært. Det er veldig god mat der, men blir fort slitsomt der når ungdommene kommer rasende inn, altså når dinnertid er over. For du tenkte på den på hjørnen, ikke den svindyre rundt hjørne?

Shalimar ved Carl Berner tar jeg med meg. Eik og Eik Annen Etage tar jeg med meg. Victor har jeg ikke vært, men hørt sinnsykt mye bra om. Aberet er at den ligger på sandaker. Ingen kule barer i nærheten, bortsett fra Grunerløkka, men da må vi jo bile dit.

Kom gjerne med flere tips.

Arketypen
27-01-08, 18:54
skal høre med min gormetsøster :)

punkyB
27-01-08, 20:30
For du tenkte på den på hjørnen, ikke den svindyre rundt hjørne?

Jeg tenkte vel egentlig på den svinedyre ...... den må oppleves hvertfall en gang.

Arakataka har jo god mat til en billig penge. Det er vel ikke sånn kjempekoselig der og alltid fullt - men man får jo ganske sikkert en bra matopplevelse.

Har ikke vært der så mye selv - men kanskje prøv noen av stedene på Kampen, Grünerløkka - noen av de er hvertfall ikke kjempedyre.
Er også et tapassted på Youngstorget jeg bare har hørt er bra - husker ikke navnet. Er i det murhuset som går langs plassen - opp mot Møllergata.

tinka
27-01-08, 22:37
Habibi er en koselig plass med god mat og superhyggelig betjening. I krysset Storgata/ Nygata.

Zenaria
27-01-08, 23:01
Her kom det mange godt tips. Jeg søker og ser meg om. Tusen takk alle.

Zenaria
27-01-08, 23:02
intme bord er ikke lette å finne.
Jeg likte meg veldig godt på Grønn Chilli fordi jeg liker å smake god mat jeg ikke har smakt før...

Finner ikke denne resturanten i Oslo.

Zenaria
27-01-08, 23:04
Finner ikke denne resturanten i Oslo.

Jo, nå fant jeg den, men stedet hadde ingen hjemmeside. Da går den ut. ;)

Arketypen
27-01-08, 23:44
Jo, nå fant jeg den, men stedet hadde ingen hjemmeside. Da går den ut. ;)

:knegg:

ditt tap.

Mr.Man
28-01-08, 02:14
Liker du Sushi bør du prøve Alex Sushi. En fest for ganen. Men bestill bord i forveien.

Arketypen
28-01-08, 17:26
Søs har talt:

)Ylajali,-(temmelig, men ikke veldig)dyrt, og deilig.
Til spesielle anledninger!

2)Arakataka,- lillebror til Ylajali. Billigere mat,
men fremdeles veldig delikat og spennende. Begge har
fokus på franskinspirert kjøkken.

3)Xich Lô; vietnamesisk/crossover kjøkken, kjempegodt
og bra priset. Man kan få 4 retter for ca 350,-. Men
vin kan de ikke noe om.

4)Sushi Nam Kang; japansk mat og sushi. Fint sted å
spise hvis man vil prøve japansk mat f.eks. teppanyaki
(fondue). God sushi.

5)Alle vietnamesiske spisesteder i sentrum. Godt og
billig til hverdags. Ulempen er at det er steder for
gul slavehandel og mafiavirksomhet.. men man kan få
kjempegod nudelsuppe til 80,-

6)Pizza Mimmo¨på Frogner. Ett av Oslos to beste
pizzasteder. Bitte lite og veldig koselig og husets
vin i kjøkkenglass!

7)Doktor Kneipps vinbar. Dette er naboen til en fin
restaurant på Grünerløkka, De har MASSE vin, utrolig
kunnskap og gode oster og små tapas, pluss én
treretter. Kanskje mest pga vinen..

tilslutt:8 )Markveien mat og vinhus. Naboen til dr. Kneipp..
Restaurant i retning Luihn og liknende steder, stive
priser men bra kjøkken.

Suz
28-01-08, 20:30
Dinner! Veldig god mat. Og den kinesiske som ligger der Dinner var før, over bohemen.

The Cryptic
03-02-08, 20:37
Liker du Sushi bør du prøve Alex Sushi. En fest for ganen. Men bestill bord i forveien.

Støttes. Definitivt den beste sushi-restauranten i Oslo om ikke annet

Anbefaler også en ganske nyåpnet restaurant, nemlig Fjord (gamle Amsterdam). Fantastisk fisk / sjømat. Bordreservasjon anbefales også her

Zenaria
03-02-08, 21:31
Dinner er råbra ja, Alex har jeg hørt mye om, og Fjord skal besøkes så fort som mulig.

Beatriz
03-02-08, 21:32
Dattera til Hagen har god mat, men ikke særlig intimt da.. og mange harde stoler.. :D

Zenaria
03-02-08, 21:34
Nettopp, der er det sånn ultrahippt. Er litt lei av hippe steder.

punkyB
03-02-08, 22:28
Dinner er råbra ja, Alex har jeg hørt mye om, og Fjord skal besøkes så fort som mulig.

Liker du sushi er Nodee også å anbefale.

Har vært på Fjord og den er absolutt å anbefale - selv om jeg faktisk liker Eik og Eik Annen Etasje best.

TjoBing
04-02-08, 01:11
Enig med dem som siear at man i utgangspunktet får det man betaler for, kjipe steder har en tendens til å få rsom fortjent, og eierbytte. Det er en tillitserklæring at et sted har overlevd over tid uten på nytte navn med "nye" foran.

bare for å slå ihjel min egen argumentasjon (etterdønning av brukernavnschizofrenien) så mener Tjobing abroad å kunne anbefale nye Anarkali i Thorvald meyersgt. Planke indisk, men etter vår smak. Sjelden slikt belegg at det oppleves som trangt, selv om det blir det med full pakke, og koselig betjening som gjerne diskuterer indisk mat og kultur i en halvtime hvis de har tid. Good value for money, hvis det ikke er en topic, er vel michelinstedene særs proffe.

Robinson og Fredag i Dagbladet bruker jeg ofte som kilde for å teste ut nye steder, så fremt anmeldelsene er gamle. Siste ukes toppanbefaling har en tendens til å være lest av minst meg og en til..

Kamille
06-08-08, 18:53
For en super tråd.

Mine favoritter (lavbudsjett):

1. Delicatessen på Grünerløkka. Byens beste tapas, helt ok priser. Alltid fullt, må gjerne vente en stund før man få maten.

2. Villa Paradiso Grünerløkka, kjempe god pizza. Spesiellt parma!

3. Mecca, kjempe god (økologiske og co2 nøytrale :ler: ) hamburger, men også annen mat. Barnevennlig. Ligger i underetasjen til DogA.

4. Bambus, kirkeveien.

Ikke budsjett:

1. Klosteret (Fagerborg?), sinnsykt romantisk og UTROLIG god mat!!!!

2. Alexs, byens beste sushi.

3. Eik, synes det er litt kaldt og upersonlig der. God, men lite mat.

Andre bra: Mr. Tang (Seilduksgata Grünerløkka), spesiellt nr. 19A.
Collets cafè(St. haugen) kjempe god kylling hamburger, Tullins cafè, Arakataka.

Steder jeg vil dra nå: Hos Thea (Skillebekk), Vandmann Nilsen(?)(Grønland), Nodee (Frogner).

Dinner synes jeg var forferdelig dårlig...

Zenaria
07-08-08, 23:50
Å så bra det inn flere gode tips. Jeg skal muligens ut på lørdag og spise.

Orca
08-08-08, 11:39
Både Alex og Dinner bifalles på det sterkeste

Sexy Sadie
10-08-08, 20:43
Finnes Dinner virkelig fremdeles. :rort:

The Cryptic
12-08-08, 09:56
Stortingsgaten 22. Maten er fremdeles super.

Kamille
12-08-08, 10:03
Overprisa dårlig kinamat?
Til opplysning har de samme maten på Bocata. Dinner levere til Bocata.
Den er billigere der, for den samme maten.

The Cryptic
12-08-08, 18:42
Tja, "dårlig" er vel en smakssak. Det finnes riktignok mere genuine kinarestauranter også i vår del av verden, men jeg synes iallefall at de servere meget god mat. Ikke er de spesielt dyre heller.

Refererer du forresten til Bocata som finnes på f.eks. Byporten? Det er jo en kaffebar. At de får råvarer / ferdigretter levert fra Dinner er jo er jo greit nok, men å spise kinamat on-the-go fra et pappbeger og å spise den i rolige omgivelser på et pent dekket bord gir jo litt forskjellig opplevelse. Man går jo ikke nødnvendigvis på en god restaurant bare for å bli mett.

Statholdergaarden og Statholderens Krostue har jo til eksempel også de samme leverandører, men bare en av dem er stjernebedekket.

Oppsummert, det er på ingen måte noe galt med hverken krostuer eller kaffebarer, men å sammenligne dem med litt bedre restauranter virker på flere måter ikke hensiktsmessig.

Suz
12-08-08, 21:31
Åh. Det skulle jeg akkurat si. Det den rosa hunden sa.

Sexy Sadie
13-08-08, 01:51
Stortingsgaten 22. Maten er fremdeles super.
*Nostalgisk*