PDA

Se full versjon : Database-feil

Mr.Man
09-03-08, 20:09
Jeg installerte et program i dag som desverre ødela databasen, så venter vi på en restore før alt vil fungere 100% igjen her.

Singularity
09-03-08, 21:36
Var det en vBulletin-modifikasjon? I så fall, hvilken?

Suz
10-03-08, 14:47
Var ikke det litt dumt gjort?

Macumba
10-03-08, 15:03
Utrolig klønete, Mr. Man.

Mr.Man
10-03-08, 23:25
PassiveVID. Den fungerte fint i utgangspunktet, men jeg installerte på nytt med overwrite på, og det skulle jeg ikke ha gjort. Den trashet hele vb_phrase-tabellen. Det er heldigvis en tabell man kan rekonstruere, men den IDIOT-ISP'en CRYSTONE hadde IKKE BACKUP. Herregud for noen idioter. Jeg flytter Nettkafeen til en annen ISP med en gang jeg har fått den opp igjen. Nå har jeg fått nok av dem.....

Singularity
11-03-08, 01:31
Da vet jeg i alle fall at jeg skal holde meg langt unna passiveVid.

The Cryptic
11-03-08, 11:09
Jeg installerte et program i dag som desverre ødela databasen, så venter vi på en restore før alt vil fungere 100% igjen her.

Har du ikke en testserver å sjekke slikt før du legger over på prod? :sjokk:

Mr.Man
11-03-08, 15:43
Har du ikke en testserver å sjekke slikt før du legger over på prod? :sjokk:
Nei, sånn må jeg alltid gjøre på jobben. Det blir så mye kjedelig arbeid. Men ISP'en tok alltid backup hver natt tidligere, så jeg begynte å stole på dem. Jeg burde jo luktet i kortene at straks de ble kjøpt opp forandrer rutinene seg. Men en ISP driver jo med drift, så jeg trodde backup var en naturlig første-prioritering for dem. Her fikk jeg lære at større ikke nødvndigvis betyr veldrevet.

Mr.Man
11-03-08, 17:23
Og da har de plutselig klart å reparere tabellen gitt. Flaks. :)

The Cryptic
11-03-08, 19:44
Nei, sånn må jeg alltid gjøre på jobben. Det blir så mye kjedelig arbeid. Men ISP'en tok alltid backup hver natt tidligere, så jeg begynte å stole på dem. Jeg burde jo luktet i kortene at straks de ble kjøpt opp forandrer rutinene seg. Men en ISP driver jo med drift, så jeg trodde backup var en naturlig første-prioritering for dem. Her fikk jeg lære at større ikke nødvndigvis betyr veldrevet.

Musikk i mine ører.
Tøffe karer tar aldri backup. Men de gråter ofte.

Jeg mener å minnes Freak og Braindead på en gathering i Kristiansand i hine hårde dager som lærte seg et og annet om dette the hard way. :knegg:

Mr.Man
11-03-08, 22:53
Da vet jeg i alle fall at jeg skal holde meg langt unna passiveVid.
Riktig. Hold deg til Vanilla vBulletin du... :)

Nei, for å være seriøs tror jeg ikke det var PassiveVID som var årsaken. Det sto på nett at det er slikt som kan skje når noen updater en tabell som det samtidig blir skrevet til. Mulig jeg egentlig burde ha stengt boardet før jeg reinstallerte...

Anyway forsvant det heldigvis ikke noe informasjon såvidt jeg kan se.