Se full versjon : Problemer med NK-børs
I dag fikk vi noen problemer med Stock Trader-applikasjonen. Den genererer en del feilmeldinger på portalen. Jeg prøver å finne ut av det. Dere kan fint bruke forumet som normalt allikevel.
Hva gjør du hvis du ikke finner ut av det?
Avinstallerer produktet. Tror ikke det er det mest brukte produktet her.
Jeg hadde brukt det hvis jeg visste hvordan.
Ja visst faen. Noen avinstallering er uaktuellt. Best det begynner å virke snarest, og så må vi få en instruksjon (også snarest) på hvordan det skal brukes mest mulig.
Og by the way Mr.Man, jeg har ikke fått til å bruke forumet sånn som jeg normalt sett gjør det. Det er bare en haug av tull på portalsiden, og den siden bruker jeg vanligvis som utgangspunkt.
Ja visst faen. Noen avinstallering er uaktuellt. Best det begynner å virke snarest, og så må vi få en instruksjon (også snarest) på hvordan det skal brukes mest mulig.
Og by the way Mr.Man, jeg har ikke fått til å bruke forumet sånn som jeg normalt sett gjør det. Det er bare en haug av tull på portalsiden, og den siden bruker jeg vanligvis som utgangspunkt.
Portalen virker den også forsåvidt, men det er en del dustete meldinger på toppen der som forstyrrer. Jeg vil helst ikke avinstallere som første forsøk, for da mister alle brukerne sine aksje-portefølger (og jeg vil gjerne ha min). Inntil videre kan dere bruke denne linken for å gå rett til forumet:
http://www.nettkafeen.no/forums
Jeg skal poste en brukerveiledning straks jeg får systemet til å fungere normalt igjen.
Huff, alle grunkene mine.
Nå har du litt flere grunker, Base.
Huff, alle grunkene mine.
Det er bare grunkene i aksjeporteføljen som er berørt isåfall.
Eg syns det ser bra ut med grunkene til Base, eg. :knegg:
Der var det grunker ja! Tusen takk! :spin:
Det viser seg at den duste-ISP'en vi har site'n på plutselig har skrudd på masse sikkerhetsinnstillinger. Det er desverre lite jeg kan gjøre med dette på en lørdagskveld. Nok en gang har de vist seg å være noen lavpannede idioter. Jeg skal flytte Nettkafeen til en annen ISP før de rekker å ødelegge mer.
Nå har jeg bare kommentert ut de funksjonene som ikke virker, så får vi bare vente til Mandag til de idiotene reagerer. Den første stavelsen av navnet til ISP'en (CRYSTONE) gjenspeiler den føelsen man ofte får når man er kunde hos dem. Man får bare lyst til å grine.
Tenker du på deg selv som en datanerd?:stolt:
Tenker du på deg selv som en datanerd?:stolt:
Ja. :nerd:
Når han ikke er 100% konsentrert om pervers sex er det data det går i. :knegg:
Når han ikke er 100% konsentrert om pervers sex er det data det går i. :knegg:
Jaha, som de fleste andre menn altså..... (bare at den ene andre interessen som kommer i tillegg til sex kan variere bittelitt)
hehehe. Dette er ganske morsomt dere. ISP'en svarte meg i natt med følgende mail:
Hei
Har sjekket med serveradmin og han har nå fikset dette på nettsiden din. Han gjorde endringer i innstillingene på server av sikkerhetsmessige grunner, men vi burde nok gjort dette på en ukedag. Og ihvertfall gitt kundene beskjed så langt det hadde latt seg gjøre.
Mvh
xxxxxxxxxx
Daglig leder
Det tosken har gjort istedenfor å reversere forandringene han hadde gjort var å redigere filene på nettkafeen ved å kommentere ut de linjene i koden som brukte den funksjonen som lagde feilmeldingene. Med det resultat at koden selvsagt ikke fungerte i det hele tatt. Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine. Men det har jo vist deg å være det vanlige når CRYstone er involvert. Dette ble da mitt svar:
Han har ikke fikset noe. Han bare kommenterte ut noen linjer i koden, så noen av feilmeldingene ikke kom opp. Da virker jo den ikke som den skal. Kursene blir ikke hentet fra Yahoo som de skal. Kan dere kanskje reversere de innstillinger som har blitt gjort og gjøre eksperimenteringen deres i et testmiljø, så jeg slipper å være deres prøvekanin?
De som har peiling på sånt pleier nå ikke å jobbe i sånne firma. Sånn er det bare.:nemlig:
De som har peiling på sånt pleier nå ikke å jobbe i sånne firma. Sånn er det bare.:nemlig:
Det har du sikkert rett i. Hosting-markedet er så presset på pris nå, så kompetanseflukten er sikkert formidabel.
Hvordan er utviklingen på denne fronten da?
I kjent stil har de bare gitt faen. Jeg har ikke hatt ork til å mase. Jeg får samme melding hver gang. En dag jeg har litt tid, får jeg finne meg en ny ISP.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.