Se full versjon : Sexkontrakt
The Cryptic
04-04-08, 07:23
En urettmessig voldtektsanklage er vel knappest noe man ønsker seg hverken til jul eller gebursdag, så kanskje en juridisk bindende kontrakt kunne vært noe? Date-raping og tilsvarende er jo dessverre i mange tilfeller en juridisk gråsone, og en kontrakt som gir begge parter rett til sex, men ingen rett til anger jurdisk sett, dvs. anklage om voldtekt, kunne vel faktisk ha noe for seg. Tanken er iallefall god synes jeg, selv om noe av spontaniteten kanskje vil bli berørt.
Mer om saken på http://www.dinside.no/php/art.php?id=517963
virker som en flott ting å inngå før man voldtar ja
The Cryptic
04-04-08, 20:58
Jeg tror neppe voldtektsmenn bryr seg særlig meget. Bakgrunnen for saken var å sikre juridiske rettigheter og plikter for partene. Voldtekt er og blir voldtekt, men dersom det stilles samme krav til avtaleinngåelse som for andre typer kontrakter skal det mye til før man i etterkant kan anklage den annen part for voldtekt. Ergo kan man i politi og rettsvesen bruke mer ressurser på faktiske voldtekter, og ikke falske.
Hvorvidt dette i det hele tatt er et problem i gnore kjenner jeg ikke til, men av rent prinsipielle årsaker finner jeg det bedre å ha 10 forbrytere løse på gaten heller enn 1 uskyldig dømt. Kanskje kan innføringen av en slik kontrakt også medføre at man tenker seg om en ekstra gang, hvilket i enkelte tilfeller sikkert hadde vært ganske lurt, spesielt ift. STD og ufrivillig graviditet. Bare det alene er jo positivt.
jaha. så dersom den ene opplever "datarape", så kan blir partner garantert dømt siden man har skrevet under på å ikke lyve?...
For meg ble dette skikkelig 1.april.
For folk som vil ha sex med kvarandre er ikkje nokon kontrakt nødvendig.
For folk som respekterer kvarandre er ikkje nokon kontrakt nødvendig.
Og folk som vil ha sex med nokon som ikkje vil ha sex med dei, og som ikkje respekterer eit nei, respekterer neppe nokon kontrakt heller.
Dessutan er det faktisk heilt greit og lov at ein trekker seg i siste øyeblikk frå sex, om ein til dømes skjønar at ein er for full eller husker at ein er gift.
Dersom den andre då kan seie "jammen du har skrive under på at me skal ha sex", skal ein då berre spre beina og la seg pule utan at ein vil?
Første april.
Sexy Sadie
05-04-08, 14:19
En kontrakt er til for å brytes.
The Cryptic
05-04-08, 17:37
Slik kan man jo naturligvis også se på det. Da må det vel etterforskes / undersøkes som øvrige kontraktsbrudd.
The Cryptic
05-04-08, 17:41
For folk som vil ha sex med kvarandre er ikkje nokon kontrakt nødvendig.
For folk som respekterer kvarandre er ikkje nokon kontrakt nødvendig.
Og folk som vil ha sex med nokon som ikkje vil ha sex med dei, og som ikkje respekterer eit nei, respekterer neppe nokon kontrakt heller.
Dessutan er det faktisk heilt greit og lov at ein trekker seg i siste øyeblikk frå sex, om ein til dømes skjønar at ein er for full eller husker at ein er gift.
Dersom den andre då kan seie "jammen du har skrive under på at me skal ha sex", skal ein då berre spre beina og la seg pule utan at ein vil?
Første april.
Det er jeg helt enig i. Dette er vel først og fremst for de som ikke respekterer hverandre, og som enten fortsetter aktivitetene etter at man har sagt nei eller som angrer dagen etter og hiver inn en anmeldelse for voldtekt.
Jeg tror noe slikt i enkelte tilfeller kan ha noe for seg, men om det løser særlig mange problemer kan man vel med rette stille mange spørsmål ved.
Uansett, noen 1. aprilspøk er det ikke. Forslagsstilleren har gjort det formelt.
http://www.news.com.au/adelaidenow/story/0,22606,23475662-5006301,00.html
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.