Se full versjon : Golf etikette
PÅ endel golfbaner har man regler for hva man skal ha på seg etc, denne er sakset fra en spansk bane og omtaler Mobiltelefoner.
"Mobile Phones
On the golf course, mobile phones must be SWITCHED OFF at all times, other than when making a call in a medical emergency. In such cases please use appropriate discretion"
At det er en uting på golfbanen er jeg enig i, men det jeg liker her er at du faktisk kan bruke mobil på banen ved en medisinsk nødsituasjon, så lenge du er diskret vel og merke.
The Cryptic
30-05-08, 12:22
Jeg kan jo forstå det. Big Bertha og jeg blir neppe perlevenner om en fra flighten høylytt diskuterer sine akuttutsprungne hemorider med sin fastlege sånn mens jeg gjør meg klar.
Spiller dere golf i virkeligheten?
The Cryptic
30-05-08, 12:29
Ja. Ikke sammen riktignok, men likefullt.
Jeg bare går på tur forbi golfbanen med jevne mellomrom, jeg... Har hørt så mye rart om golfspillere.
The Cryptic
30-05-08, 12:57
Som? :mistenksom:
Jeg kan jo forstå det. Big Bertha og jeg blir neppe perlevenner om en fra flighten høylytt diskuterer sine akuttutsprungne hemorider med sin fastlege sånn mens jeg gjør meg klar.
Hvis man tar opp telefonen for å ringe 113 mens man er på golfbanen så tror jeg at jeg ikke hadde brudd meg om noens baksving må jeg si.
The Cryptic
30-05-08, 13:05
Det er jeg helt enig i. Har selv opplevd det engang, en kar på en konkurranse som fikk en ball i bakhodet etter en drive. Tror neppe noen brydde seg om spillet sitt da, for det ble fryktelig mye blod, støy og spetakkel.
Jeg tror bare ikke egentlig det var slike situasjoner de siktet til i reglene du siterte; derav min lille "morsomhet"
aha... Kanskje vi skulle tatt en runde sammen en dag btw
The Cryptic
30-05-08, 13:14
Det kunne jo vært hyggelig ja. Kanskje endog flere her på NK som også spiller og som holder til i sentrale strøk, dvs. Østlandet?
Hmmm, da må vi få til det i sommer.
Mannen min spiller. Og eldstesønnen. Nå får vel snart yngstemann grønt kort, så da får jeg laange fine stunder for meg selv på terrassen. :stolt:
Som? :mistenksom:
Som f.eks at når mennene står på golfbanen så er naboen hjemme og går over konene deres.
The Cryptic
30-05-08, 17:29
Begge våre naboer er kvinnelige, så akkurat det skulle jeg vel isåfall overlevet
Det trenger ikke være de nærmeste naboene det er snakk om. Men de verste.
Det kunne jo vært hyggelig ja. Kanskje endog flere her på NK som også spiller og som holder til i sentrale strøk, dvs. Østlandet?
I'm in. Har nylig hanket inn Greencard. Trenger bare et halvsett nå, så er det bare å sette ut på banen.
Hvis man tar opp telefonen for å ringe 113 mens man er på golfbanen så tror jeg at jeg ikke hadde brudd meg om noens baksving må jeg si.
Man trenger jo ikke rope i telefonen heller. Litt dempet stemme så man ikke forstyrrer den som skal slå.
Man trenger jo ikke rope i telefonen heller. Litt dempet stemme så man ikke forstyrrer den som skal slå.Det er jo sant, men hvis en jeg spiller med får hjertestans eller noe så tror jeg faktisk jeg driter i baksvingen til alle innen 1 km radius
I'm in. Har nylig hanket inn Greencard. Trenger bare et halvsett nå, så er det bare å sette ut på banen.Drit i halvsett, kjøp ett helset. G-sport har ett bra Nike Ignite sett til 3700 eller noe. er kjempefornøyd med det.
Blir ikke det litt mye å slepe på?
Du trenger jo ikke ta med deg alt.
PÅ endel golfbaner har man regler for hva man skal ha på seg etc, denne er sakset fra en spansk bane og omtaler Mobiltelefoner.
"Mobile Phones
On the golf course, mobile phones must be SWITCHED OFF at all times, other than when making a call in a medical emergency. In such cases please use appropriate discretion"
At det er en uting på golfbanen er jeg enig i, men det jeg liker her er at du faktisk kan bruke mobil på banen ved en medisinsk nødsituasjon, så lenge du er diskret vel og merke.
Det var storsinnet, det skal de ha. Men folk kunne jo strengt tatt finne bedre tid og sted for å få hjerteinfarkt også da. Det er greit å ikke ødelegge spillet for alle andre.
Begge våre naboer er kvinnelige, så akkurat det skulle jeg vel isåfall overlevet
Du har ikke hørt det gamle jungelordtaket? Kvinner vet hva kvinner liker. ;)
Ikke egentlig, og ingenting er værre en å stå der uten dene ene kølla du trenger for det slaget.
Joda, men så lenge vi kan se på så....
Joda, det har han hørt, og han overlever det også. :gris:
Ja, men likevel, bekymret burde han være om dama traff på en slik superlesbe. Seriøst.
Noen mannfolk forstår ikke alvoret i sånt.
Nei, de er så dumme og søte. Jeg elsker dem.
The Cryptic
03-06-08, 13:57
Nah, så lenge du går med tralle utgjøre det egentlig ingen forskjell. Om du ikke gidder å kjøpe leier de fleste pro-shoper ut noe som kan brukes for en 20-kroning eller så.
Kan ellers anbefale kjøp av golfsett fra USA nå grunnet eksepsjonelt hyggelig dollarkurs. Jeg har f.eks. nettopp bestilt meg et nytt fra www.tgw.com. Ca. halve prisen av Norge, inkl. frakt og toll. Stikk f.eks. ut på en eller annen bane, test et par køller så du finner noe du liker og bestill det deretter på nettet.
Orcas forslag høres også bra ut, Nike gjør det bra innen for golfutstyr om dagen. Dessuten er det mange som starter med Olyo. Det er dessverre ikke så veldig billig lengre, men det er iallefall konkurransedyktig priset i forhold til endel annet.
Jeg er kjempefornyde med Nike køllene mine, la sikkert på 10-15m med de.
Ikke egentlig, og ingenting er værre en å stå der uten dene ene kølla du trenger for det slaget.
Jeg er nok ikke på det nivået ennå.
Singularity
07-06-08, 22:26
I'm in. Har nylig hanket inn Greencard. Trenger bare et halvsett nå, så er det bare å sette ut på banen.
Hvor dyrt er det egentlig i praksis?
Jeg er nok ikke på det nivået ennå.
Tja, det er jeg ikke helt enig i, uansett nivå så vil jo lengde på slaget endre seg med nummeret på kølla. Det du ikke trener å kjøpe er en driver. Nike Ignite settet får du for 3750 tror jeg det var på Super-G på Alna f.eks, da har du ett køllesett som holder de neste 4-5 årene
Køller er veldig individuelt. Ikke kjøp uten å prøve køllene først. Og det er selvsagt mye billigere å kjøpe fra USA, så først må du prøve og så bestiller du på nettet etterpå.
Køller er veldig individuelt. Ikke kjøp uten å prøve køllene først. Og det er selvsagt mye billigere å kjøpe fra USA, så først må du prøve og så bestiller du på nettet etterpå.
Ja, køller er individuellt, men på mitt og Mr Man sitt nivå betyr det ikke like mye, det viktigste for oss er å f tak i lettspillte køller. Men som andre har sagt før, dra til en pro og prøv forskjellige køller
Tja, det er jeg ikke helt enig i, uansett nivå så vil jo lengde på slaget endre seg med nummeret på kølla. Det du ikke trener å kjøpe er en driver. Nike Ignite settet får du for 3750 tror jeg det var på Super-G på Alna f.eks, da har du ett køllesett som holder de neste 4-5 årene
Jeg er litt mer på det nivået hvor jeg blir forvirret av mange køller og er glad for å treffe ballen i det hele tatt med den kølla jeg er vant til (tok kanskje i litt, men du skjønner kanskje). Jeg har spilt en hel bane 3 ganger i mitt liv, så det er liksom ikke rare praksisen. Spørs om et helsett vil spille så stor rolle da.
Jeg forstår hva du mener, men hvis du kjøper ett sett, og blir bitt av basillen så tar det ikke lang tid før du er på det nivået. Og da er det kjipt å stå der med ett halvsett man skulle ønske var større...
Men gjør som du føler for, gøy er det uansett
The Cryptic
17-06-08, 12:19
:nikker:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.