Se full versjon : Giske nektet gratisbilletter
Er det bare meg som har sans for at Trond Giske ble nektet gratisbilletter til Norwegian Wood? :mrgreen:
"Norwegian Wood reagerte da kulturdepartementet på vegne av Trond Giske fire ganger ba om å få fribilletter til den pågående festivalen etter å ha fått nei første gang. "
http://www.side2.no/musikk/article1982172.ece
Nei, han kan da iallefall bidra på egenhånd når han har tatt fra de statsstøtte. :glis:
Dette var jo rett og slett bare flaut.
Sexy Sadie
14-06-08, 14:02
Nei, han kan da iallefall bidra på egenhånd når han har tatt fra de statsstøtte. :glis:
Nemlig.
Hvorfor er det ingen som har døpt ham om til Trond Griske?
Tja. Nå sponset jo kommunen Youngwood, så jeg synes det er passelig smålig å ikke gi kulturministeren en fribillett.
Sexy Sadie
15-06-08, 15:05
De hadde en politikk på det, og den fulgte de. Enkelt og greit.
Har ikke fått med meg denne saken jeg..
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=505166 Han er jo ønsket på diverse andre arrangementer. Giske sa han måtte si nei til 90% av det han ble invitert til. Tydeligvis. :knegg:
The Cryptic
17-06-08, 13:22
Men nå får han jo en ledig frikveld eller to som han kan bruke til no' moro no'
Jeg synes på ingen måte det er smålig å nekte ham fribilletter. Det bør iallefall ikke være noen automatikk i at representanter fra regjering eller forvaltning skal nyte personlig godt fordi de evt. har vært gavmilde med våre skattepenger.
Sexy Sadie
17-06-08, 15:51
Tc: Nei, da vil jo prinsippet med upartisk forvaltning hurtig forsvinne.
The Cryptic
17-06-08, 16:14
Det var nemlig mitt poeng også. Gratisbilletter til privatpersoner som en følge av statlig eller kommunal støtte? Det minner mistenkelig om korrupsjon.
Det eneste jeg kan være enig med Giske i er at det sikkert er morsommere på N. Wood enn på Dissimmiliskonsert.
The Cryptic
17-06-08, 17:51
Musikalsk sett, uten tvil.
Men kultur handler ikke bare om artister som selger til gull og platina, men også uttrykksformer som er til glede for mindre grupper eller kanskje bare for seg selv. Dissimilis representerer en gruppe mennesker som har svært stor glede av det musikalske uttrykk, til tross for at tonasjon og rytme er heller dårlig. De viser om ikke annet stor livsglede over å få holde på med dette i en hverdag som sikkert er forbundet med ganske mange vanskeligheter. Når man er kulturminister trenger man også å huske på dette.
Hvis jeg får spanke Trond på blanke messingen med en våt asparges på scenen før en stor konsert i fem minutter skal jeg kjøpe en billett til ham. :nikker:
Utover det så har han fankern meg råd til å kjøpe seg billetter selv. :snurt:
Sexy Sadie
17-06-08, 23:52
Men kultur handler ikke bare om artister som selger til gull og platina, men også uttrykksformer som er til glede for mindre grupper eller kanskje bare for seg selv. Dissimilis representerer en gruppe mennesker som har svært stor glede av det musikalske uttrykk, til tross for at tonasjon og rytme er heller dårlig. De viser om ikke annet stor livsglede over å få holde på med dette i en hverdag som sikkert er forbundet med ganske mange vanskeligheter. Når man er kulturminister trenger man også å huske på dette.
Som kulturminister så skal man ikke komme med slike uttalelser.
Han må være en helvetes god nettverksbygger siden han får alle de her vervene fortsatt.
Jeg sa at det eneste jeg var enig med ham i var at N. W sikkert er morsommere enn Dissimmilis. Jeg sa ikke at jeg var enig i prioriteringene hans. Det er det vel ca ingen som er.
Sexy Sadie
17-06-08, 23:55
Faktisk så tror jeg en konsert med Dissimmilliss kan være artig å dra på. Den gjengen koser seg nå virkelig når de spiller. Mange musikere kan lære tilbake det.
The Cryptic
18-06-08, 18:27
Jeg sa at det eneste jeg var enig med ham i var at N. W sikkert er morsommere enn Dissimmilis. Jeg sa ikke at jeg var enig i prioriteringene hans. Det er det vel ca ingen som er.
Jeg innser dessverre at jeg la noen ord i munnen / nebbet / mulen din her.. Beklager. Ikke meningen. :skrape:
" Æ vart no skuffa da dæm vill ha pæng for at æ skoill kunne varme øran mellom låran te ho Mira Craig."
The Cryptic
20-06-08, 17:51
Men må Gisketassen på festival for å gjøre dette?
Sexy Sadie
20-06-08, 19:59
" Æ vart no skuffa da dæm vill ha pæng for at æ skoill kunne varme øran mellom låran te ho Mira Craig."
Men må Gisketassen på festival for å gjøre dette?
Han må nå først få tillatelse til å varme lårene hennes. :rolf:
Jeg drakk kaffe med han på lørdag :dele noe totalt uintressant:
Måtte du betale kaffen sjølv, kamille?
Sexy Sadie
25-06-08, 13:20
Prøvde han å varme lårene dine?
Er det en ålreit kar?
Spm. 1 : Nei Spm. 2: Nei Spm. 3: Tja.
The Cryptic
27-06-08, 16:28
Prøvde han å varme lårene dine?
Eller forsøkte du, dvs. Kamille, å varme ørene hans?
Sexy Sadie
28-06-08, 16:40
Eller forsøkte du, dvs. Kamille, å varme ørene hans?
Det trenges nok, fyren er ikke den mest behårede på hodet.
The Cryptic
01-07-08, 17:56
Det var da snilt gjort Kamille :rørt:
for at vi ikke skal glemme hvordan han ser ut
Sexy Sadie
08-07-08, 22:43
Han er ikke særlig tøff.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.