PDA

Se full versjon : Å ikke betale med kort på bussen

magnus
04-07-08, 14:32
Jeg tar så sjeldent bussen at jeg ikke tenker over det med betaling og sånn. Så her om dagen skulle jeg til Danmark og ta bussen ned til terminalen.

Til min store overraskelse finner jeg da ut at det ikke går an å betale med kort på bussen! :sjokk: Ehh.. Vi lever jo i 2008, ikke sant??

Jeg fikk heldigvis låne penger av en hyggelig dame som trodde alt det gode hun gjorde ville gjøre henne like mye godt tilbake.

Er dette noe å erte meg for liksom? :snurt:
Posted via Mobile Device

Orca
04-07-08, 15:35
Har hun fått tilbake pengene da?

Sexy Sadie
04-07-08, 16:52
Husk å betale tilbake. I naturalia om nødvendig.

Suz
05-07-08, 23:20
Hvor mye koster bussen til Danmark. Og fra hvor?

Cruella DeGris
05-07-08, 23:27
:fnis:

punkyB
06-07-08, 16:29
Er vel litt praktiske/tekniske utfordringer ved å ha kortleser på buss - samt at detogså koster en del

HotFudge
06-07-08, 17:07
Er vel litt praktiske/tekniske utfordringer ved å ha kortleser på buss - samt at detogså koster en del
Det er flere busser som har det i Norge. Express-busser f.eks, som går fra Bergen til Oslo eller Oslo til Trondheim. Men det er nok dyrt å ha, ja.

livato
06-07-08, 19:38
:sjokk: Ehh.. Vi lever jo i 2008, ikke sant??

Posted via Mobile Device

Som vanlig mye tull til svar. Nå skal jeg svare det på det du faktisk spør om.

1. Ja vi lever i 2008. Du har helt rett.

2. Ble du virkelig ertet for dette? Var det hun som lånte deg penger eller bussjåføren som var så slemme? Det er slettes ikke noe å erte for, nemlig.:klem:

Med tanke på at det er årevis siden de faktisk sendte folk til månen, så burde det nå bare være en mindre teknisk formalitet å ha en kortlesere i en buss. Men kanskje de som produserer disse er utsolgt fordi de har montert alle de hadde på lageret i måneraketter??

Orca
06-07-08, 22:26
Det er ingen tekniske vanskligheter med dette, men det har selvsagt en kost. Det er idag ikke noe problem å få kortterminaler som benytter GSM nettet, når pizzabud kan ta kort må pokker meg ett busselskap klare det også

livato
06-07-08, 22:39
Det er ingen tekniske vanskligheter med dette, men det har selvsagt en kost. Det er idag ikke noe problem å få kortterminaler som benytter GSM nettet, når pizzabud kan ta kort må pokker meg ett busselskap klare det også

Kostnadene er bare å plante inn i bussbillettene det. Men det hjelper jo ikke hvis det ikke er kortterminaler å få tak i siden de er på vei til månen.

Bare nalle
06-07-08, 23:36
Jeg betaler med kort på bussen i Oslo. Bare de grønne bussene nå da. Men vi har akkurat fått gjennom at vi skal få fra Ruter også. Jeg legger bare kortet oppå en leser også lyser det grønt.

magnus
07-07-08, 01:08
Har hun fått tilbake pengene da?
Nei. :flau: Men det er fordi jeg ikke har truffet på henne. Hun bor i nabolaget. Vet hvor hun jobber også, men er så sjeldent der.

Husk å betale tilbake. I naturalia om nødvendig.
Vel. For kr. 27,- bør det være fort gjort.. :knegg:

Kr. 27,-. Hjemmefra vel!

Som flere sier så bør det jo ikke være noe problem. Samtlige drosjer har jo kortterminal. Toget...vet jeg faktisk ikke.

Som vanlig mye tull til svar. Nå skal jeg svare det på det du faktisk spør om.

1. Ja vi lever i 2008. Du har helt rett.

2. Ble du virkelig ertet for dette? Var det hun som lånte deg penger eller bussjåføren som var så slemme? Det er slettes ikke noe å erte for, nemlig.:klem:

Med tanke på at det er årevis siden de faktisk sendte folk til månen, så burde det nå bare være en mindre teknisk formalitet å ha en kortlesere i en buss. Men kanskje de som produserer disse er utsolgt fordi de har montert alle de hadde på lageret i måneraketter??
Ahh... Livato vettu, takk! :klem: Ble ertet av henne jeg bor sammen med, bl.a. Og snart naboer og denslags.

Jah! Tar de kort på månefartøyene altså? Tror du de sjekker saldoen først, eller om trekket faktisk kommer i etterkant?

Nemlig!

magnus
07-07-08, 01:10
Jeg betaler med kort på bussen i Oslo. Bare de grønne bussene nå da. Men vi har akkurat fått gjennom at vi skal få fra Ruter også. Jeg legger bare kortet oppå en leser også lyser det grønt.
Her er bussene gule. :snill: Busskort ja.

Kom til å tenke på at man kan tilogmed betale med kort på parkometrene nå!

Blossom
10-07-08, 16:41
Jeg har ikke bil her, så jeg tar bussen mye. Synes det er slit når de ikke tar kort når jeg skal fylle på busskortet mitt. Da må jeg alltid ta ut penger på forhånd.

kratos
11-07-08, 10:15
jeg kjører nesten bar tog og der tar de kort. Det er bra for ellers hadded enne teflonjærnen måtte låne kontanter hver gang hun skulle noe sted, jeg er kronisk på å ikke ha kontanter på meg.

Kjut
11-07-08, 20:23
Dette var en spennende diskusjon.

Zenaria
11-07-08, 22:13
Jeg tar så sjeldent bussen at jeg ikke tenker over det med betaling og sånn. Så her om dagen skulle jeg til Danmark og ta bussen ned til terminalen.

Til min store overraskelse finner jeg da ut at det ikke går an å betale med kort på bussen! :sjokk: Ehh.. Vi lever jo i 2008, ikke sant??

Jeg fikk heldigvis låne penger av en hyggelig dame som trodde alt det gode hun gjorde ville gjøre henne like mye godt tilbake.

Posted via Mobile Device

He he, du lever i en boble magnus.

magnus
14-07-08, 02:24
He he, du lever i en boble magnus.
Sikkert, men det er som regel litt greit for meg. ;)

Zenaria
14-07-08, 14:35
Sikkert, men det er som regel litt greit for meg. ;)

Skulle også likt å leve i teknobobla. :-)

Mr.Man
14-07-08, 17:57
Jeg er også kronisk tom for kontanter fordi jeg ikke bruker småpenger i kantine og da blir det liksom aldri. Derfor går jeg alltid med busskort i lommen i tilfelle jeg må reise kollektivt (noe jeg unngår siden det alltid er så mye kødd og forsinkelser).