PDA

Se full versjon : DU!!

Arketypen
04-08-08, 20:13
Hei DU!!!!
:koker:

Når du ser jeg har ute stanga og kjører i dorgefart, betyr det........... at jeg dorger!!!!!! :kjefter:

Da kjører du rundt baugen min og ikke bak hekken der senen er!!!!

Førbannja fetthue! :hyla:

Zenaria
04-08-08, 21:08
:nemlig:

Uketassen
04-08-08, 21:39
Idioter finnes over alt, selv på havet, spesielt på havet kan en vel si noen ganger.

HotFudge
04-08-08, 23:46
:hæ:

Arketypen
05-08-08, 00:41
F eks folk m nok penger til å kjøpe seg en sjærgårdsjeep, men null erfaring eller peil på sjøen.... Mistet to sluker og en haug snøre i går på fem minutter (!)! Fordi to idioter krysset rett bak hekken mens de nysgjerrig så på oss og stanga..... Det var i sum den tredje på en uke. Femti spenn pr sluk.
Håper snøret surret seg faen så fast rundt propell og drivverk.

gyrken
05-08-08, 01:12
:redd: Meg?

Arketypen
05-08-08, 20:31
kanskjedetjakanskje.. mumle...

Kjut
05-08-08, 20:39
Jeg skal si det til ham. Vær du trygg!

Organa
05-08-08, 20:44
Nag, nag, nag. Du må se litt mer positivt på tilværelsen, ellers blir du ikke gammel, kjære Arketypen. :bekymret:

Uketassen
05-08-08, 21:17
Jippi, nå kan han kjøpe seg helt nye sluker og helt nytt snøre.

Organa
05-08-08, 21:45
Der, ja! Uketassen kan du lære mye av, Arketypen.

The Cryptic
06-08-08, 14:10
Hei DU!!!!
:koker:

Når du ser jeg har ute stanga og kjører i dorgefart, betyr det........... at jeg dorger!!!!!! :kjefter:

Da kjører du rundt baugen min og ikke bak hekken der senen er!!!!

Førbannja fetthue! :hyla:

Jeg føler meg ikke truffet. Som ivrig dorger og otrer har jeg derimot stor forståelde for din frustrasjon.
Ville bare nevne det.

Arketypen
06-08-08, 15:45
Jippi, nå kan han kjøpe seg helt nye sluker og helt nytt snøre.

det var første gang de var i vannet..

Arketypen
06-08-08, 15:46
Jeg føler meg ikke truffet. Som ivrig dorger og otrer har jeg derimot stor forståelde for din frustrasjon.
Ville bare nevne det.

trodde ikke det var lov å otre i ferksvann iallefall jeg .. hehe

Opplevde det samme? Er det virkelig vanlig? Jeg er nemlig aldri så lite sjokkert...

The Cryptic
06-08-08, 16:13
Har otringstillatelse i et spesifikt vann i Telemark. Telemark er vel et av de få fylkene som lar dette være opp til grunneier. I nabovannet, som ligger i Aust-Agder, har kommunen sagt nei, til tross for at grunneier er den samme. Lett skal det ikke være.

Jeg har forøvrig aldri opplevd det samme når jeg har otret, skjønt det har vært ganske nære et par ganger. Har opplev det ved dorging, men da har jeg vært på sjøen med noe mer trafikk.

Zenaria
07-08-08, 23:47
Dorging er jo litt juks da.

Uketassen
08-08-08, 04:24
Tror du det var Fiskepolitiet som kuttet snøret hans?

Orca
08-08-08, 11:36
Nag, nag, nag. Du må se litt mer positivt på tilværelsen, ellers blir du ikke gammel, kjære Arketypen. :bekymret:
Det er bedre å ha en utblåsing om det en å gå å holde inne i seg.

Arketypen
08-08-08, 11:38
Dorging er jo litt juks da.
Ekkolodd er juks. Men dorging? Hvordan da?

Zenaria
08-08-08, 22:54
Ekkolodd er juks. Men dorging? Hvordan da?

Ekkolodd er juks og tråling er juks, doring er litt sånn latmanssnobbefisking. :juhu:

Arketypen
09-08-08, 11:46
Ekkolodd er juks og tråling er juks, doring er litt sånn latmanssnobbefisking. :juhu:

hehe... Dorging er nok den type fisking som gir minst fisk da... Og skal man ha ørret er det bare de som enten har flaks eller de som har brukt mye tid på fisking og kartlegging som får fisk... ;)

magnus
09-08-08, 13:36
Ikke opplevd det for min del, heldigvis, men nå har det ikke vært så mye fisking de siste årene. Men det er kommet til mange tullinger på sjøen de siste årene...

En annen ting. Jeg ser svært sjeldent våres nye landsmenn på sjøen. Hva kommer det av tro?

Limafox
09-08-08, 17:52
Det er mange hensynsløse båtførere der ute. Ingen tvil om det.

Arketypen
09-08-08, 20:31
En annen ting. Jeg ser svært sjeldent våres nye landsmenn på sjøen. Hva kommer det av tro?

er ikke så mange land/nasjoner som har kultur for privatbåter/båtliv...Veldig mange kan jo ikke svømme en gang. Da er det dumt å dra for mye på sjøen :)

The Cryptic
12-08-08, 19:14
Det burde mange av våre etniske norske båtførere ha tenkt litt mer over også... Altfor mange fullstendig unødvendige ulykker som skjer.

Arketypen
12-08-08, 22:48
de verste der er tyskere som tar 10-12fots åpen båt ut på havet i kuling og storm...

BEM
14-08-08, 07:39
Jeg er så oppgitt at jeg har sluttet å feriere i båt sørpå. Jeg blir bare irritert.
I nord er det fortsatt litt kultur og kunnskap igjen.
Sørpå har havet blitt lekeplass for idioter.

Sexy Sadie
14-08-08, 20:23
Det burde mange av våre etniske norske båtførere ha tenkt litt mer over også... Altfor mange fullstendig unødvendige ulykker som skjer.
Pinadø, når de ikke bruker sitt sunne vett, men gjør teite ting som f. eks drikke seg full ombord i en småbåt; så fortjener de nesten å dø.

The Cryptic
15-08-08, 18:42
Det kan jo kanskje være, men det fremstår allikevel som lett politisk ukorrekt å mene noe slikt offentlig :-)

Sexy Sadie
15-08-08, 18:49
Det hadde kanskje blitt baluba om en av våre folkevalgte sa det offentlig, men en uttalelse fra en debattør på et obscurt forum for spesielt interesserte er jo ikke like viktig

Uketassen
15-08-08, 18:51
Pinadø, når de ikke bruker sitt sunne vett, men gjør teite ting som f. eks drikke seg full ombord i en småbåt; så fortjener de nesten å dø.
Gjelder dette selv om de ikke seiler den båten? La oss si den er lagt til kai for natten...

Sexy Sadie
15-08-08, 18:55
Jepp, alkohol og båt hører ikke sammen.

The Cryptic
15-08-08, 18:57
Det hadde kanskje blitt baluba om en av våre folkevalgte sa det offentlig, men en uttalelse fra en debattør på et obscurt forum for spesielt interesserte er jo ikke like viktig

Du undervurderer NKs samfunnskritiske rolle og forumets medlemmers offentlige maktpåvirkning :snurt:

Sexy Sadie
15-08-08, 19:00
Du undervurderer NKs samfunnskritiske rolle og forumets medlemmers offentlige maktpåvirkning :snurt:
Tja, jeg vil heller si jeg overvurderer oss kraftig.