Se full versjon : Fjellturer i Bergensområdet (forked from "Litt visdom")
Håhå, du skryter. Løvstakken er fjellet midt i Bergen, og fra Melkeplassen starter du om du tar den enkleste veien. Har jeg hørt.
Cruella DeGris
31-07-08, 13:27
Det er sant. Pleier du å starte på Melkeplassen når du går opp Løvstakken?
Jeg pleier bare å gå på Lyderhorn, og da går jeg fra Skålevik.
Men jeg vil gjerne finne en sti på Løvstakken. Så hvor går du fra?
Jeg går fra der det er nærmest oss, og det er selvsagt den lengste veien, med størst stigning.. Parker ved Krambua på Fjøsanger og vups, (sikkert) fin fjelltur forut. Jeg tror turen er veldig fin når formen er god. Og mens du først er der, ligger det altså en flott sykkelbutikk der.
Cruella DeGris
31-07-08, 13:40
Står det skilt fra Krambua? Hvor lang tid bruker du opp?
Ja, du går på gangveien forbi Langeskogen gård, og et stykke borti der henger det både kart og skilt. Jeg bruker selvsagt ganske lang tid opp, og dobbelt så lang tid ned igjen, men du går sikkert opp på en time.
Jeg får nok trim på jobben, hvorfor i all verdens rike skulle jeg ville gå opp på toppen av Løvstakken i friuken min?
Du må nesten gjøre det først, ellers aner du ikke hva du snakker om. Det er forskjell på trim og fjelltur.
Jeg er oppvokst i Fyllingsdalen og har vært på toppen mange nok ganger. Kan ikke si jeg savner det så masse. Jeg vil heller dykke enn klatre.
Selvsagt, dykking er ikke så krevende. Du ligger helst underst også..?
Siden vi er rent metaforisk her vil jeg si at jeg ligger heller underst enn å føle at jeg må fysisk bestige noe(n).
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.