PDA

Se full versjon : Helvetes lønnstjeneste!!!!

HotFudge
13-08-08, 13:52
I går, 12. august, var det lønningsdag. Jeg skulle leie film og tenkte ikke en gang over å sjekke at lønna var kommet inn, for det har jo aldri vært noe problem før. Jeg sto der og venta på at betalinga skulle gå gjennom..."Ikke godkjent". HELVETE!!! Fikk sjekka kontoen i løpet av kvelden...

Lønnskonto: 0.00

Siden det var såpass sent på dagen, måtte jeg vente til idag med å ringe sekretæren på jobb. Jeg sjekket kontoen idag, og så at noe av lønna var kommet inn. Sekretæren forklarte at hun hadde satt over et forskudd av augustlønna - som jeg skulle hatt i går. FORSKUDD??? Av ei lønn jeg skulle hatt i går?? Det er vel mere et etterskudd vel... I følge sekretær og sjef så har de tulla en hel del på lønnstjenesten, vikarer og greier pga. sommer. Driter vel jeg i, jeg skal ha lønna mi jeg!!! Jeg mener at de må da ansette folk som klarer å kjøre ut lønna rett, selv om de er vikarer.
SÅ fikk jeg vite at da jeg gikk inn i fast stilling, så var det fra 11. august. Vikariatet mitt gikk ut 31. juli. Dermed så er det en fin liten glipe der, hvor lønnstjenesten tror jeg ikke har jobbet. Og det kunne de ikke fortelle meg da jeg fikk kontrakten, nei??? :koker:

Er det noe som irriterer meg, så er det når slike ting ikke er i orden!! Jeg blir jo så jævlig bekymra. Om jeg får lønning neste måned. Hvordan skal jeg gjøre det med glipa på 11 dager som jeg liksom ikke har jobbet (på papiret)??? :biternegler:

Suz
13-08-08, 13:57
Hvis du har jobbet så er det vel ikke noe problem? Da får arbeidsgiveren din bare melde inn det.

HotFudge
13-08-08, 13:59
Hvis du har jobbet så er det vel ikke noe problem? Da får arbeidsgiveren din bare melde inn det.
Jeg har hatt ferie, jobbet 4. august og så ble jeg sykmeldt 2 uker pga. betennelse. Men jeg skulle jo ha jobbet, om jeg ikke ble sykmeldt.

Hagenissen
13-08-08, 14:03
Da har du vel sykemelding, da?

Suz
13-08-08, 14:04
Hvis du skulle ha jobbet, og arbeidsgiveren din er enig i det, så har dere en avtale. Om enn muntlig. Og du selvsagt krav på penger. At du jobbet 4. august uten at de sendte deg hjem og ba deg komme tilbake 11. august er jo et godt argument for at dere hadde en avtale om at du skulle jobbe.

HotFudge
13-08-08, 14:08
Da har du vel sykemelding, da?
Javisst, har sykemelding ja.

HotFudge
13-08-08, 14:09
Hvis du skulle ha jobbet, og arbeidsgiveren din er enig i det, så har dere en avtale. Om enn muntlig. Og du selvsagt krav på penger. At du jobbet 4. august uten at de sendte deg hjem og ba deg komme tilbake 11. august er jo et godt argument for at dere hadde en avtale om at du skulle jobbe.
Ja, jeg regner med at det ordner seg.

Hagenissen
13-08-08, 14:10
Da er det kanskje ikke så rart at de ikke trodde du jobet, siden du var sykemeldt.
Har du levert sykemeldinga til lønningskontoret, da?

HotFudge
13-08-08, 14:44
Da er det kanskje ikke så rart at de ikke trodde du jobet, siden du var sykemeldt.
Har du levert sykemeldinga til lønningskontoret, da?
Den leverte jeg til jobben, som man pleier å gjøre. Men når sekretæren har hatt ferie, så har vel noe gått galt underveis. Men lønna, den skal jeg ha. Og jeg får den sikkert, etterhvert...

HotFudge
13-08-08, 14:45
Poenget er at jeg ikke fikk NOE lønn i går. De har jo skulle sendt ut noe lønn, selv om de trodde jeg ikke jobba fra 1-11 august.

HotFudge
13-08-08, 14:46
Forskuddet som jeg har fått nå, er det sekretæren som har fiksa.

Sexy Sadie
13-08-08, 14:47
Vel, de ordner nok resten etterhvert den her uke.

Snoops
13-08-08, 15:49
Ingenting får folk til å bli så frustrert og sint, som at det rotes til med lønninger. Jeg husker før i tiden når vi hadde ekstravakter, så fikk vi ikke dem utbetalt før to måneder etterpå. Men vi kunne dra rett ned på lønningskontoret og få det ut i rene penger en måned etter. Dette gjorde jeg konsekvent fordi jeg skulle han pengene mine, og damen på lønningskontoret presterte å si at det var som et forskudd på lønna mi. Jeg spurte hvordan det kunne være et forskudd, når jeg visseligen hadde jobben disse vaktene. Joda, et forskudd var det. De likte ikke at man kom og ville ha pengene utbetalt. Derfor gjorde jeg det av pur faenskap.

Melaisa
13-08-08, 15:59
Jeg fikk en tusenlapp mer enn jeg ventet, jeg. *gnir med salt*

HotFudge
13-08-08, 16:34
Jeg fikk en tusenlapp mer enn jeg ventet, jeg. *gnir med salt*
:kjefter:

Cruella DeGris
13-08-08, 16:54
Vi fikk 10 % lønnsøkning og etterbetalingen kommer på septemberlønna. Etterbetaling fra april. :gnir mer salt: Jeg fikk forresten augustlønnen min en dag før jeg skulle.

Melaisa
13-08-08, 17:00
Lønnen kommer alltid en dag før den skal. Har du ikke oppdaget det før? Skal den komme en mandag, står den på konto om fredagen. Det er bare om å gjøre å ikke bruke så altfor meget.

HotFudge
13-08-08, 17:15
Hos meg kommer lønna kun før den skal om lønningsdagen faller på en lørdag eller søndag. Da kommer den selvsagt fredag. Ellers så kommer den nøyaktig den dagen den skal komme. Utenom denne gangen selvsagt.

Vi fikk også etterbetalt etter lønnsøkning. Men vi fikk den på juli, etterbetalt fra 1. mai. Det la man ikke akkurat merke til.

Cruella DeGris
13-08-08, 19:20
Lønnen kommer alltid en dag før den skal. Har du ikke oppdaget det før? Skal den komme en mandag, står den på konto om fredagen. Det er bare om å gjøre å ikke bruke så altfor meget.Hehe, jo jeg vet det. Ville bare gni det litt ekstra inn.

Suz
13-08-08, 19:23
Før fikk vi alltid lønn når Ellen på regnskap var blakk. Så det varierte litt, opp til en uke før vi egentlig skulle tenker jeg.

Cruella DeGris
13-08-08, 19:57
:knegg: Praktisk.

Snoops
14-08-08, 14:49
Jeg får tilbake på skatten i oktober, det kom jeg på i går. Vanligvis får vi i juni, men i år hadde ligningsetaten så lyst til å gjøre en forandring.