Se full versjon : Hasselnøtter og sjokolade
The Cryptic
22-08-08, 17:55
Her forleden dag kvittet jeg meg med kr. 42,-, og fikk i retur en pose med sjokoladetrukne hasselnøtter.
Det er i og for seg ikke noe oppsiktsvekkende i dette, men da jeg leste varedeklarasjonen ble jeg et øyeblikk forvirret. Det sto nemlig en advarsel om at produktet kunne inneholde spor av nøtter,
Det jeg lurer på er om jeg skal ta dette positivt eller negativt opp?
Store eller små bokstaver? :idun ketsjupstemme:
The Cryptic
22-08-08, 18:13
De var små, dvs, samme størrelse som der det stod andel kakao-bønner i sjokoladen. Det skal i rettferdighets navn sies at bokstavene var boldet.
Bold is beautiful. Eller hvordan det nå var.
Det jeg lurer på er om jeg skal dette positivt eller negativt opp?
Det viktigste er at du tar det opp.
Sikkert en helseforskrift om at det må merkes for å forhindre at kontraevolusjonære med nøtteallergi spiser nøttene.
Det jeg lurer på er om jeg skal dette positivt eller negativt opp?
Og hvordan detter man opp? Uavhengig av poler? :ser for seg en ladet debatt og merge med pirketråden:
The Cryptic
22-08-08, 18:57
Man kan dette opp om man blir ekstremt oppgiret av f.eks. nevnte advarsel på sjokohasselnøttposen. På den annen side, det som detter opp, detter også alltid ned. Jeg ser det således som unødvendig å merge denne tråden inn i en ladet debatt-tråd om pirking og detting.
The Cryptic
22-08-08, 19:33
Det er en spørretråd om advarsler på sjokohasselnøttposer generelt sett :nemlig:
Argh.. du ødelegger pirkingen!
For øvrig var 42.- grisedyrt...
Om det var dyrt kommer vel an på hvor mye det var i posen. :pirker:
Poeng.. hva er enhetsmålet for pose konvertert til .. uh volum? vekt?
Her forleden dag kvittet jeg meg med kr. 42,-, og fikk i retur en pose med sjokoladetrukne hasselnøtter.
Det er i og for seg ikke noe oppsiktsvekkende i dette, men da jeg leste varedeklarasjonen ble jeg et øyeblikk forvirret. Det sto nemlig en advarsel om at produktet kunne inneholde spor av nøtter,
Det jeg lurer på er om jeg skal ta dette positivt eller negativt opp?
Kanskje de mener at posen også inneholder litt nøtter. Ja for hvis du ikke var helt forsynt da du var ferdig med de sjokoladeovertrukne nøttene så kunne du fortsatt med å spise posen som også hadde spor av nøtter i seg... NAM. Ja til poser med spor av nøtter!! Men dette var slettes ikke svar på spørsmålet ditt..
Hm, jeg må tenke mer på den saken...
Lystløgner
23-08-08, 23:06
Egentlig så burde alt merkes. Kjøper du f.eks en ny volvo så kan det hende at en av servicefolkene har spist nøtter tidligere på dagen og noen molekyler kan ha bltt igjen på klærne.
Jeg går inn for at biler, tog, DVDer, PCer og bøker alle skal tydelig merkes med "Kan inneholde spor av nøtter"
Jeg synes iallefall det er skikkelig dårlig at man ikke merker varer med "kan ikke inneholde spor av nøtter". Det er jo mange som skryter av at de ikke inneholde sukker og fett osv.
mhm
Eller "dette produktet inneholder garantert ingenting."
The Cryptic
25-08-08, 17:26
Argh.. du ødelegger pirkingen!
For øvrig var 42.- grisedyrt...
Jeg gjorde et raskt regnestykke på det, og fant at prisen var kr. 0,79 per nøtt. I og med at nøtten også inneholdt, dvs. var dekket, med endel sjokolade synes jeg ikke det var så galt.
Ja, og så i tillegg fikk du muligheten til å finne spor av nøtter. Det er tre ting på en gang det! :spin:
The Cryptic
27-08-08, 16:31
Og det fant jeg jo også, til gavns :stolt:
Bare aldri gå hen og smak på Walters mandler. Aldri.
Jeg kan SE at den ser skummel ut:
http://alpha.apcom.no/ecuador/img/art/3018_walterl_500x200.jpg
Flott, der kom det advarsel med bilde og alt. Stay away! *internasjonal*
Den sjokoladen er nifs. Jeg fikk sug etter den bare av å se bildet og lese på forpakningen. Stønn!!
Og hva er det med mandlene hans?
Han mistet de i sjokoladeblandemaskinen på Freia.
The Cryptic
29-08-08, 11:11
Det er vel kanskje like greit som å måtte legge seg under kniven på AHUS?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.