PDA

Se full versjon : Stamnavn

Mr.Man
31-08-08, 20:12
http://skole.trondheim.kommune.no/eberg/7trinnifjor/7klasse/graalia7b/katt.jpgVi skal produsere noen rasekatter og i den forbindelse må vi ha et stamnavn. Er det noen som kan hjelpe oss med et bra navn? De andre oppdretterne har navn som dette:

http://www.nrr.no/stamnavn/

Kom med forslag...

pip
31-08-08, 20:38
Jeg har ingen forslag. Men jeg kommer til å følge spent med på denne tråden.

BEM
31-08-08, 21:20
i-cat

Orca
31-08-08, 23:50
bør kanskje være noe vovet? Eller noe som relaterer seg til NK?

Macumba
01-09-08, 00:29
Nå var dere jaggu heldige. Macumba er fremdeles ledig!

gyrken
01-09-08, 02:07
bør kanskje være noe vovet? Eller noe som relaterer seg til NK?
Jeg ser for meg noe litt morsomt, pent og ikke for cheesy.

gyrken
01-09-08, 02:07
Nå var dere jaggu heldige. Macumba er fremdeles ledig!
Haha!

Uketassen
01-09-08, 08:08
Jeg aner ikke hva naboekatten heter engang, men det er den eneste av naboene som besøker meg regelmessig.

Orca
01-09-08, 10:08
BEM sin I-cat er jo bra da

Suz
01-09-08, 10:13
Jeg synes Pus er det fineste.

The Cryptic
05-09-08, 17:46
Spennende. Hva slags katter skal dere saatse på?

En mulighet kan jo være at stamnavnet går ut fra morens eller farens navn, f.eks. "af / av Guildion" (on Guildion altså er navnet på vedkommende katt dere har idag, nuf' said)
Eller dere kan kanskje benytte noe latin for å beskrive farve / "personlighet, slik som "audax" (flott / stolt) eller praeclarus (vakker / fremstående)? Det går jo an å knytte den direkte opp mot dere også, von Fysen eller von Gyrk er jo i det minste litt spektakulært

Zenaria
05-09-08, 21:09
Eller dere kan kanskje benytte noe latin for å beskrive farve / "personlighet, slik som "audax" (flott / stolt) eller praeclarus (vakker / fremstående)? Det går jo an å knytte den direkte opp mot dere også, von Fysen eller von Gyrk er jo i det minste litt spektakulært

Det var da et forbaska godt råd.

Mr.Man
05-09-08, 22:03

En mulighet kan jo være at stamnavnet går ut fra morens eller farens navn, f.eks. "af / av Guildion" (on Guildion altså er navnet på vedkommende katt dere har idag, nuf' said)
Wow. Her var det mange gode ideer. Siden vi skal avle Sibirkatter tenkte jeg et øyeblikk på "Kameratene", men det blir jo litt mer morsomt da.

Sexy Sadie
07-09-08, 18:58
Kennel Gyrkelyrk.

Mr.Man
08-09-08, 14:18

Dette kjøpte vi Cryptic. Så da blir det Guildion....

The Cryptic
09-09-08, 18:23
Kult da. Gratulerer. :stolt:

Zenaria
14-09-08, 14:36
Kult navn.