Se full versjon : Akupunktur
Er akupunktur vondt?
Jeg sliter JÆVELIG med migrene og er villig til å prøve alt.
Hagenissen
02-09-08, 12:21
Migrene er 1000 ganger verre enn akupunktur.
Det kommer ann på. Noen synes det gjør vondt, andre ikke. Verdt å prøve.
Hagenissen
02-09-08, 12:53
Hvis man har migrene syns man ikke akupunktur er vondt.
Det kommer ann på.
Noen reagerer på stikksmerter med mye mer smetefølelse enn andre.
Ellers fjernet jeg et migreneanfall for en kammerat med akkupressur. Det gjørde så vondt, at selv om det bare varte noen minutter, og anfallet ellers ville vart noen dager nektet han å gjøre det igjen.
Det hørtes skummelt ut.
Hva er akkupressur?
Er det noen som sliter med migrene her som har funnet noe som har hjulpet?
Jeg har egentlig Hortons (verre form for migrene), i sommer har det vært så ille at jeg snart blir sprø.
Vurdere Migreneklinikken, men siden jeg er student har jeg lyst til å prøve "alt" før det (første gang koster 2800kr, deretter 800-1000kr per gang).
man kjenner ikke et stikk vil jeg si. Man kjenner et lite støt når nervepunktet treffes. Akkurat som svak elektrisitet. Er like vondt som å nappe bryn. Nei. Det er mye vondere.
Da bestiller jeg time, regner med at jeg ikke syns det er vondt.
Har rimelig høy smerteterskel.
Takk for svar :)
Det hørtes skummelt ut.
Hva er akkupressur?
Man presser på punktene, gjerne med tommelen.
Punktet som kan ta hodepine og migrene er mellom tommelfinger og pekefinger. Sliter man med hodepine bør man forsøke å massere det området regelmessig.
Jeg holdt på å dø av akupunkturnåler. Jævli vondt. Akkurat når stimulerer jeg akupunkturpunkter med bånd. Det er ikke vondt.
Hva med Klinikk for alle da? De driver jo med alt mulig...
Har redusert opp dosen nå, og da pleier jeg ikke å være plaget.
Men, alikvell hadde vært greit å bli pillefri (noe jeg mest sannsynlig kan se langt etter).
Man presser på punktene, gjerne med tommelen.
Punktet som kan ta hodepine og migrene er mellom tommelfinger og pekefinger. Sliter man med hodepine bør man forsøke å massere det området regelmessig.
Nja. Det punktet er et smertepunkt. Dvs når man trykker hardt gjør det vondt som fan. Da frigjør kroppen smertedempere...
Det er ikke bare det, det er også et triggerpunkt for mange forskjellige former for terapi og fysioterapi.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.